In Daniël 7 lezen we van de antichrist: “hij zal er op uit zijn tijden en wet te veranderen.” (Daniël 7:25b). In hoofdstuk 7 van het boek Weg uit Babylon wordt dit specifieke onderwerp behandeld. Stapje voor stapje wordt duidelijk gemaakt wat hier bedoeld wordt. Welke tijden heeft de antichrist geprobeerd te veranderen? En op welke manier heeft hij de wet gewijzigd? Hoofdstuk 7 is op deze pagina online te lezen.

Lees Tijden en wet veranderen (H7 Weg uit Babylon) online

Verder lezen >

Recensie Weg uit Babylon door Willem Glashouwer

Een heel interessant boek en de moeite van het lezen zeer zeker meer dan waard! In 287 pagina's en tien hoofdstukken beschrijft Wim Verwoerd de profetische ontwikkelingen in de wereld om ons heen. Hij wandelt door tweeduizend jaar kerkgeschiedenis met de verschrikkelijke vervolgingen van joden en christenen. Hij toont aan dat het aloude Babylon nog altijd springlevend is en al vele eeuwen voor onze ogen in opmars is.…

Verder lezen >

Prijs: € 12,50

Bestel het boek

Dit boek is geschreven vanuit het verlangen om de gemeente van de Heere Jezus voor te bereiden op Zijn terugkomst. Gods Koninkrijk zal komen, maar niet voordat Babylon gevallen is.

Het herstel van Israël, het Koninkrijk van God en de vernieuwde Schepping komen in dit boek uitvoerig aan de orde. Ook onderwerpen als de ontwikkeling van de antichrist in de gemeente, de vrouw dronken van bloed met de naam Babylon en haar verbranding door vuur krijgen een grote plaats. Al het bloed van het Joodse volk en van ware gelovigen dat door Babylon vergoten is, zal gewroken worden.…

Verder lezen >

Uit het Voorwoord

"...dat er maar op twee manieren eenheid zal komen. Het zijn twee manieren die de Heere Jezus ons aanreikt. De eerste manier is dat de Heere Jezus Zijn gemeente bijeen wil brengen door haar als met een bazuinstoot toe te roepen: “Wakker worden allemaal! Jullie zijn in groot gevaar!” Jezus spreekt hiermee iedereen aan, tot welke kerk of gemeente hij ook behoort. Deze alarmboodschap van het Hoofd van de gemeente wordt in dit boek overgenomen en uitgelegd. Het gemeenschappelijk gevaar waar we in verkeren moet ons wel samenbrengen.…

Verder lezen >

Uit hoofdstuk 1 Vluchten voor je leven

"...Je hoort het gelovigen vaak zeggen: “De komst van de Heere Jezus is dichterbij dan ooit!” En inderdaad, als we naar de tekenen van de tijd kijken, wijzen veel dingen daar op. Natuurrampen, economische crisis, veel god-loosheid en de strijd om Israël en Jeruzalem.

De Heere Jezus vergelijkt de tijd vóór de wederkomst met de tijd van Noach en Lot. Twee mannen, die als rechtvaardigen leefden in een goddeloze wereld.…

Verder lezen >

Is er nog hoop voor een herstel van de gemeente voordat de Heere Jezus terugkomt? De gemeente van de Heere Jezus is tot op het bot verdeeld, maar wie doet er wat aan? Zijn we tevreden met deze situatie?

In deze spannende tijd, vlak voor de wederkomst van de Heere Jezus, zal er maar op twee manieren eenheid komen. Allereerst wil de Heere Jezus Zijn gemeente bijeenroepen door haar als met een bazuin toe te roepen: Wakker worden, want jullie zijn in groot gevaar! De tweede manier om de verdeeldheid op te heffen is de gezamenlijke hoop. Hoop doet niet alleen leven, hoop doet ook gezamenlijk streven. Achter de voorzegde oordelen van vuur, die zonder twijfel over de aarde gaan komen, ligt het Koninkrijk van God.…

Verder lezen >

Uit hoofdstuk 4 De twee beesten in Openbaring

"Wat hebben Hitler, Saddam Hoesein, Nero, Napoleon, Franklin Roosevelt en Obama gemeenschappelijk? Zij hebben allemaal van hun tijdgenoten het etiket ‘het beest uit Openbaring’ opgeplakt gekregen, samen met ontelbare andere groten van de aarde. Ook organisaties zoals de Volkenbond, de Verenigde Naties, het communisme en zelfs de Verenigde Staten zijn door sommigen gelovigen aangewezen als ‘de antichrist’. Huidige uitleggers identificeren de nieuwe wereldorde, de New Age beweging, of de Islam als de antichrist of het beest.…

Verder lezen >

Boek Weg uit Babylon

Hieronder kunt u meer lezen over Weg uit Babylon.

Over het boek  Bestel het boek

 

Reacties van lezers

person "Evenwichtig geschreven vanuit het principe van het Schrift-met-Schrift vergelijken; gedegen bronnen-materiaal, waaronder waardevolle ‘oudere’ bronnen, die van het stof zijn ontdaan en opnieuw terecht mogen glanzen"

 

person "Ik voel me bijzonder gezegend door het lezen van het boek, ben enerzijds geschokt, anderzijds ook heel dankbaar voor openbaring en bevestiging."

person "Ik heb het boek in één adem uitgelezen. Een bijzonder duidelijk boek."

person "Wij hadden echt het gevoel dat dit boek geschreven moest worden met het oog op deze tijd."

 

 

 

De antichrist
volgens de Bijbel

antichrist volgens de bijbel

23 kenmerken

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Vluchten voor je leven

2. Verlangen naar het Koninkrijk

3. De antichrist die eerst moet verdwijnen

4. De twee beesten in Openbaring

5. De vrouw dronken van het bloed

6. Mysterie, het grote Babylon

7. Tijden en wet veranderen

8. Laat Jeruzalem in uw hart opkomen

9. Waardig om te ontvluchten

10. Jezus komt, de nieuwe tijd breekt aan

Nawoord

Bijlage I

Bijlage II

Geraadpleegde literatuur

Ga naar boven